Gesloten autoambulance

De autotransporter is speciaal ontworpen en gebouwd voor het transport van auto’s. Er bestaan echter heel veel verschillende auto’s, en daarom bestaan er ook diverse uitvoeringen van dit speciale type aanhangwagen. Zo biedt een gesloten autotransporter de mogelijkheid om een voertuig volledig beschut en afgeschermd te vervoeren. Ideaal dus voor het vervoer van bijvoorbeeld exclusieve auto’s of kostbare oldtimers.

Tonen als Lijst Foto-tabel

4 producten

Van hoog naar laag sorteren
  1. Achteraanzicht gesloten autotransporter Eduard 4018-4-PMB30-270-56 406x180cm 2700kg met kunststof kap
    Eduard gesloten autotransporter, met kunststof kap, 4018-4-PMB30-270-56, Lxb 406x180cm, Bruto 2700kg (2056kg netto), Lvh 56cm, Alu borden 30cm, Tandemas geremd, Banden 195/55R10, Met oprijplaten en lier.
    Gesloten autotransporter voorzien van oprijplaten en lier op liersteun, Eduard type 4018-4-PMB30-270-56. Voorzien van een kunststof kap op de laadbak. Bakmaat 406x180cm (totale afmeting ca. 560x186cm). Bruto laadvermogen 2700kg (2056kg netto). Aluminium borden 30cm hoog (kunnen neergeklapt worden). Laadvloerhoogte 56cm. Bandenmaat 195/55R10. Tandemas. Geremd. Voorzien van een betonplex bodemplaat uit één stuk, sjorogen in de laadbak, touwhaken onder de laadbak, 13-polige stekker en een zwaar neuswiel. Tegen meerprijs verkrijgbare opties zijn o.a. voorrek, opzetborden, loofrekken, vlakzeil, huif, disselslot, spanbanden en reservewiel. Lees verder
    € 5.320,99
  2. Blyss Speedway I gesloten autotransporter, afmeting 600x220x200cm, sandwichpanelen, twee zijkleppen, twee achterdeuren, Bruto 3500kg (2050kg netto), Tandemas geremd, Banden 195/50R13
    Blyss Speedway I gesloten autotransporter, Lxbxh 600x220x200cm, sandwichpanelen, twee zijkleppen, twee achterdeuren, Bruto 3500kg (2050kg netto), Tandemas geremd, Banden 195/50R13
    Gesloten autotransporter, Blyss Speedway I. Afmeting laadruimte inwendig 600x220x200cm, met afgeschuinde voorzijde. Totale afmeting 761x227x271cm. Opbouw uit sandwichpanelen, met aan beide zijkanten een naar boven opengaande klep. Deze kleppen zijn circa 400cm breed en voorzien van gasveerondersteuning. Aan de achterzijde bevinden zich twee openslaande achterdeuren voorzien van containersluiting. De laadruimte is uitgerust met een betonplex bodemplaat waarin de sjorogen zijn verzonken. De autotransporter is uitgerust met twee aluminium oprijplaten van 300cm lang die zijn weggeborgen in sledes onder de laadvloer. Voorzien van twee assen met 195/50R13 banden. De standaard uitrusting omvat verder schokbrekers, een neuswiel en een 13-polige stekker. Tegen meerprijs verkrijgbare opties zijn onder meer een elektrische lier, (auto)spanbanden, reservewiel en een disselslot. Lees verder
    € 14.260,00
  3. Blyss Speedway II gesloten autotransporter, Lxbxh 600x220x200cm, sandwichpanelen, twee zijkleppen, twee achterdeuren, Bruto 3500kg (2050kg netto), Tridemmas geremd, Banden 195/55R10
    Blyss Speedway II gesloten autotransporter, Lxbxh 600x220x200cm, sandwichpanelen, twee zijkleppen, twee achterdeuren, Bruto 3500kg (2050kg netto), Tridemas geremd, Banden 195/55R10
    Gesloten autotransporter, Blyss Speedway II. Afmeting laadruimte inwendig 600x220x200cm, met afgeschuinde voorzijde. Totale afmeting 761x227x271cm. Bruto laadvermogen 3500kg (2000kg netto). Opbouw uit sandwichpanelen, met aan beide zijkanten een naar boven opengaande klep. Deze kleppen zijn circa 400cm breed en voorzien van gasveerondersteuning. Aan de achterzijde bevinden zich twee openslaande achterdeuren. De laadruimte is uitgerust met een betonplex bodemplaat waarin de sjorogen zijn verzonken. De autotransporter is uitgerust met twee aluminium oprijplaten van 300cm lang die zijn weggeborgen in sledes onder de laadvloer. Voorzien van drie assen met 195/55R10 banden. De standaard uitrusting omvat verder schokbrekers, een neuswiel en een 13-polige stekker. Tegen meerprijs verkrijgbare opties zijn onder meer een elektrische lier, (auto)spanbanden, reservewiel en een disselslot. Lees verder
    € 14.629,15
  4. Humbaur MTKB gesloten autoambulance met kantelbare laadvloer
    Humbaur MTKB kantelbare gesloten autotransporter, Lxbxh 572x233x208cm, 30mm GVK sandwichpanelen, Neergaande achterklep en twee zijkleppen, 18mm betonplex laadvloer, Bruto 3500kg (2040kg netto), Lvh65cm, Oprijhoek 6°, Tandemas geremd, Banden 13"
    Kantelbare gesloten autotransporter, Humbaur serie 4000 type MTKB. Afmeting laadruimte 572x233x208cm, met 45° graden afgeschuinde voorzijde (ca 100x100cm). Totale afmeting ca. 753x248x282cm. Opbouw uit 30mm GVK sandwichpanelen met een neergaande achterklep voorzien van gasveerondersteuning. De beide zijden zijn voorzien van een naar boven opengaande zijklep (ca. 130cm vanaf de voorzijde) voorzien van gasveerondersteuning en containersluiting, met een doorgang van ca. 398x197cm. Laadvloer van 18mm betonplex met antisliplaag en zes paar sjorogen langs de lange zijden. De laadvloerhoogte is 65cm. In de laadruimte bevindt zich een, over de breedte verstelbare, elektrische kabellier (3,6T trekkracht) met afstandsbediening. De laadbak is kantelbaar middels een handmatig bedienbaar dubbelwerkend hydraulisch systeem. De oprijhoek bedraagt een kleine 9°. Standaard voorzien van een neuswiel en een 13-polige stekker. Tegen meerprijs verkrijgbare opties zijn o.a. metalen rijbanen op de laadvloer, twee grote zijdeuren met daarnaast twee kleine toegangsdeuren i.p.v. zijkleppen, reservewiel (met bevestiging), LED verlichting, schokdempers, sjorbanden en disselslot. Lees verder
    € 20.174,40
per pagina

Optimale bescherming tijdens transport van een auto

Op een standaard autotransporter staat een voertuig open en bloot op de laadvloer. Het risico op schade door steenslag is dan niet geheel ondenkbaar. Een risico dat u liever niet wilt lopen met de dure laklaag van een exclusieve auto, of een net gerestaureerde klassieker.
Met een gesloten autotransporter kunt u dit risico elimineren. De laklaag van een auto is op deze manier niet alleen beschermd tegen steenslag. In de dichte laadruimte staat een voertuig ook nog eens volledig droog, en dus ook beschut tegen pekel. Zo zal een vers gepolijste laklaag dus ook nog steeds blinken als een spiegel op het moment dat de auto op de plaats van bestemming wordt uitgeladen.

Een gesloten autotransporter of een aanhanger met huif?

Bij de benaming gesloten autotransporter hoeft u niet alleen aan een uitvoering met gesloten opbouw te denken. Ook een aanhanger met een kunststof deksel of een huif kan als zodanig worden beschouwd, als de wagen maar wel over de nodige voorzieningen voor het vervoer van een voertuig beschikt. Als u de allerbeste bescherming zoekt heeft een volledig gesloten uitvoering echter wel de voorkeur. De opbouw bestaat namelijk uit sandwichpanelen, en is rondom uitgerust met grote openslaande kleppen en/of deuren die een goede toegang tot de laadruimte bieden. Alle kleppen en deuren zijn vanzelfsprekend voorzien van sloten zodat u er ook gerust op kunt zijn dat er geen anderen bij de auto in de laadruimte kunnen komen. De panelen van de opbouw kunnen natuurlijk ook van reclame worden voorzien zodat de transporter een in het oog springend visitekaartje voor uw bedrijf vormt. Uw klanten zullen zeker onder de indruk zijn als u hier een auto mee af komt leveren.

Een huif voor aanhangwagen kan daarentegen altijd wat kieren en is nooit helemaal gegarandeerd wind- en waterdicht. Daarnaast staat een voertuig in een gesloten autotransporter ook echt veilig achter slot en grendel, wat bij een huif dus niet het geval is.

Een kunststof deksel voor aanhangwagen biedt uiteraard ook bescherming aan een te transporteren voertuig. Het nadeel van een deksel is echter weer het gewicht van het deksel. Ondanks het feit dat een deksel is voorzien van een veerconstructie om het deksel makkelijk te kunnen openen vergt het toch wel enige spierkracht om het deksel te openen.

Weinig bodemvrijheid? Kies dan voor een kantelbare uitvoering.

De gesloten autotransporter is populair bij vervoerders van auto’s uit het duurdere prijssegment. In het segment met de wat exclusievere auto’s zien we veelal sportauto’s die zo laag mogelijk op de weg liggen. Door de beperkte bodemvrijheid kan een laaggelegen auto, door de oprijhoek, echter moeite hebben om de laadvloer op te rijden. Dan kan een kantelbare uitvoering echter uitkomst bieden. De kantelbare gesloten autotransporter kent namelijk een zeer geringe oprijhoek en is in de meeste gevallen voorzien van een grote oprijklep. Zo kunnen ook laag bij de grond liggende auto’s zonder problemen in een gesloten autotransporter worden vervoerd.

Gesloten autoambulance met een rode sportauto

Een gesloten autotransporter kopen bij Aanhangcars

Als u een autotransporter zoekt bent u bij Aanhangcars aan het goede adres. Weet u niet welke uitvoering in uw geval het meest geschikt is? Bij Aanhangcars vindt een uitgebreid en divers assortiment autotransporters. Onze ervaren medewerkers kunnen u van een kundig advies voorzien en laten daarbij ook alle mogelijkheden van de verschillende uitvoeringen aan u zien.

Twijfelt u tussen een open of een gesloten autotransporter? Bij Aanhangcars hebben wij, naast aanhangwagens met huif of deksel, ook de volledig gesloten autotransporter te koop. Indien u in ons standaard assortiment niet kunt vinden wat u zoekt kunnen wij ook een autotransporter op maat voor u verzorgen. Informeert u gewoon even naar de mogelijkheden.

Copyright © 2017 Aanhangcars B.V., alle rechten voorbehouden.